REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO OBOWIĄZUJĄCY OD 01.01.2023

 B2B.EUROPEDG.pl

 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1 PODSTAWOWE ZASADY, CELE, FUNKCJE

  1.        Sklep b2b.europedg.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i jest skierowany wyłącznie dla Klientów, którymi mogą być Przedsiębiorcy lub Uprzywilejowani Przedsiębiorcy.
  2.        Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach Sklepu działającego pod adresem https://b2b.europedg.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną. Klient lub Usługobiorca może uzyskać dostęp do treści Regulaminu w stopce strony internetowej.
  3.        Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.
  4.        Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu b2b.europedg.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  5.        W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

a)      ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

b)      ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

  1.        Zakazane jest rozpowszechnianie za pomocą Sklepu treści o charakterze bezprawnym i obraźliwym, naruszających prawa i dobre imię zarówno Sprzedawcy, jak i osób trzecich. Klient lub Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami oraz poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy i osób trzecich. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

 

§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:

  1. ADMINISTRATORZE DANYCH OSOBOWYCH – należy przez to rozumieć spółkę EUROPE DISTRIBUTION GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krynicznie (55-114) przy ul. Polnej 8, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000497265, NIP: 9151792044, REGON: 022349270;
  2. DNIU ROBOCZYM – należy przez to rozumieć jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  3. FORMULARZU REJESTRACJI – należy przez to rozumieć formularz dostępny na stronie internetowej https://b2b.europedg.pl umożliwiający utworzenie Konta;
  4. FORMULARZU ZAMÓWIENIA – należy przez to rozumieć formularz dostępny na stronie internetowej https://b2b.europedg.pl umożliwiający złożenie Zamówienia;
  5. INFORMACJI HANDLOWEJ - należy przez to rozumieć każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Sprzedawcy, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi;
  6. KLIENCIE – należy przez to rozumieć Przedsiębiorcę lub Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą;
  7. KONSUMENCIE – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  8. KONCIE – należy przez to rozumieć Usługę Elektroniczną - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy, w tym informacje o złożonych Zamówieniach;
  9. PRODUKCIE – należy przez to rozumieć dostępną w Sklepie rzecz ruchomą albo usługę, będącą przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
  10. PRZEDSIĘBIORCY – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą działalność gospodarczą;
  11. REGULAMINIE – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin Sklepu;
  12. REKLAMACJI – należy przez to rozumieć żądanie Klienta kierowane do Sprzedawcy w związku z brakiem zgodności Produktu z Umową Sprzedaży;
  13. SKLEPIE - należy przez to rozumieć sklep internetowy Sprzedawcy działający pod adresem https://b2b.europedg.pl;
  1.    SPRZEDAWCYUSŁUGODAWCY – należy przez to rozumieć spółkę EUROPE DISTRIBUTION GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krynicznie (55-114) przy ul. Polnej 8, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000497265, NIP: 9151792044, REGON: 022349270, o kapitale zakładowym w wysokości 1.153.000,00 zł, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@europerdg.pl, numer telefonu: +48 71 382 83 20;
  2.    ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – należy przez to rozumieć wykonanie usług świadczonych bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
  3.    TRWAŁYM NOŚNIKU należy przez to rozumieć materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  1. UMOWIE SPRZEDAŻY – należy przez to rozumieć zaakceptowane przez Sprzedawcę Zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem Sklepu wraz z niniejszym Regulamin i dowód zakupu;
  2. UPRZYWILEJOWANYM PRZEDSIĘBIORCY – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
  3. USŁUDZE ELEKTRONICZNEJ – należy przez to rozumieć usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu;
  4. USŁUGOBIORCY – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą z Usługi Elektronicznej;
  5. ZAMÓWIENIU - należy przez to rozumieć oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą; Minimalna kwota Zamówienia wynosi 2.000,00zł netto.

 

2. ZASADY FUNKCJONOWANIE SKLEPU

 

§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY

  1.        Sprzedawca poprzez Sklep prowadzi sprzedaż hurtową Produktów za pośrednictwem sieci Internet i realizuje dostawy zamówionych Produktów, dla których miejsce dostawy jest zlokalizowane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2.        Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3.        Treści prezentowane na stronach internetowych Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje są zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4.        Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i jest wartością netto. Cena nie zawiera podatku VAT oraz kosztów dostawy.
  5.        Ceny Produktów są wyświetlane po zalogowaniu się na Konto Klienta. Cena ta może ulec zmianie w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą Zamówienia (w szczególności wskutek zmian kursów walut lub zmian cen producenta). Jeśli zmiana taka dotyczy Produktów już zamówionych przez takiego Klienta, to jest on o takiej zmianie informowany i ma prawo do anulowania Zamówienia lub jego części.
  6.        Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień przez 24 godziny na dobę przez cały rok. Minimalna kwota Zamówienia to 2.000,00 zł netto.
  7.        W celu złożenia Zamówienia, Klient jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie.
  8.        W przypadku Zamówienia realizowanego za pomocą Formularza Zamówienia, niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: nazwa firmy oraz numer NIP, adres siedziby lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej (w tym ulica, numer budynku, kod pocztowy, miejscowość i kraj), adres e-mail, numer telefonu. Po skompletowaniu całości Zamówienia Klient wysyła Formularz Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na stronie Sklepu Internetowego przycisk „potwierdzam i wysyłam zamówienie”. Po przyjęciu Zamówienia od Klienta Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail, która zawiera informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji i potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie obejmuje: dane teleadresowe Klienta, Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży, jego cenę i ilość, wybraną formę płatności, sposób i koszt dostawy, całkowitą wartość Zamówienia oraz link do Regulaminu i link do Polityki Prywatności. Z chwilą otrzymania powyższej wiadomości e-mail przez Klienta Umowę Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem uważa się za zawartą, z zastrzeżeniem ust. 5 powyżej.
  9.        Zamówienia, które nie zostaną potwierdzone w terminie 7 dni od momentu ich złożenia, nie będą realizowane, co powoduje, że Umowa Sprzedaży nie zostaje zawarta, a w przypadku dokonania przez Klienta zapłaty ceny wraz z ewentualnymi innymi kosztami, Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 Dni Roboczych zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności.
  10.    W przypadku braku możliwości przyjęcia niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży. Wówczas Klient może anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie wszystkich ofert); odpowiednie zastosowanie znajduje ust. 13 poniżej.
  11.    W przypadku, braku możliwości zrealizowania Zamówienia Klienta będącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, zgodnie ze wskazaniem takiego Klienta, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Klienta. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje takiego Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia. Jednocześnie Sprzedawca może zaproponować takiemu Klientowi spełnienie świadczenia zastępczego odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę.
  12.    Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
  13.    Klient ma możliwość rezygnacji z Zamówienia zanim Sprzedawca przyjmie jego Zamówienie do realizacji zgodnie z ust. 8 powyżej. W tym celu Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Sprzedawcę poprzez kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Anulowanie Zamówienia przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku jego realizacji. 
  14.    Sklep realizuje Zamówienia złożone w Dni Robocze w godzinach pracy Sklepu tj. od 8:00 do 16:00 w Dni Robocze. Zamówienia złożone w Dni Robocze po godz. 16:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.
  15.    Sprzedawca może w wybranych przez siebie okresach sprzedawać Produkty po obniżonych cenach tytułem promocji, przeceny lub wyprzedaży, przy czym obniżone ceny wskazanych Produktów mogą obowiązywać w okresie wskazanym w Sklepie lub do wyczerpania zapasów Produktów objętych obniżką ceny. Zamówienia na takie Produkty będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
  16.    Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie dołączany do Produktu.
  17.    Treść zawieranej Umowy Sprzedaży jest utrwalana, zabezpieczana i udostępniana Klientowi będącemu Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą za pomocą Trwałego Nośnika, w szczególności poprzez przesłanie takiemu Klientowi wiadomości e-mail zawierającej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji i potwierdzenie złożenia Zamówienia.

 

§ 4 SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1.        Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

a)      płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy;

  1.        W przypadku:

a)      płatności przelewem tradycyjnym w złotych polskich (PLN), wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Sprzedawcy numer: 19 1750 1064 0000 0000 3319 1278 prowadzony przez Raiffeisen Bank Polska S.A.;

  1.        Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży, w tym za koszty dostawy w terminie 7 Dni Roboczych od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  2.        W przypadku wyboru płatności opisanej w § 4 ust. 1 lit. a) Regulaminu Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu, przez co rozumie się dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  3.        Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez takiego Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

§ 5 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1.        Informacja o kosztach dostawy przekazywana jest Klientowi w trakcie składania Zamówienia, najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  2.        Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Klient może również odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
  3.        Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od ilości zamówionych Produktów oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
  4.        Koszt dostawy produktu wynosi co do zasady 150,00zł netto za przesłanie 1 palety, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Darmowa dostawa obowiązuje przy Zamówieniu o wartości co najmniej 3000,00 zł netto.
  5.        Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:

a)      czas kompletowania Produktu wynosi 2-3 Dni Roboczych od momentu zaksięgowania się wpłaty;

b)      dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym, tj. co do zasady 3 Dni Roboczych.

  1.        Początek biegu terminu realizacji Zamówienia liczony jest w następujący sposób:

a)      w przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy - od momentu zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedawcy;

  1.        Zamówiony Produkt dostarczany jest pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia, za pośrednictwem przewoźnika, tj. firmy kurierskiej.
  2.        Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go takiemu Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  3.        Wygląd dostarczonego Produktu może nieznacznie odbiegać od wyglądu przedstawionego w formie graficznej, umieszczonego w Sklepie, w szczególności dotyczy to koloru towarów. Różnice w wyglądzie mogą wynikać z innych ustawień monitora Klienta, bądź innych ustawień parametrów sprzętu Klienta lub warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu. Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób praw Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  4.    W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient powinien sprawdzić w obecności kuriera, czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy oraz zbadać przesyłkę, zwłaszcza ciągłość taśmy firmowej Sprzedawcy, świadczącej o nienaruszeniu paczki, w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Niedopełnienie powinności, o której mowa w zdaniu poprzedzającym przez Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą może skutkować utratą uprawnień z tytułu rękojmi, o których mowa w § 6 Regulaminu.  Jeżeli taki Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, powinien on dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  5.    W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od kuriera sporządzenia odpowiedniego protokołu zawierającego następujące informacje:

a)      datę dostawy Produktu;

b)      numer listu przewozowego;

c)       nazwę firmy Klienta lub w przypadku osób fizycznych imię i nazwisko Klienta oraz adres siedziby lub prowadzenia działalności gospodarczej przez Klienta;

d)      imię i nazwisko kuriera oraz numer rejestracyjny oraz ewentualnie inne dane identyfikacyjne pojazdu;

e)      podpis kuriera (UWAGA! KURIER MA OBOWIĄZEK PODPISAĆ SIĘ POD PROTOKOŁEM!);

f)        dokładny opis przebiegu przyjęcia dostawy;

g)      ilość brakujących sztuk Produktu lub ilość uszkodzonego Produktu zamówionego przez Klienta.

W miarę możliwości należy również wykonać zdjęcia uszkodzonej przesyłki lub palety/Produktu.

  1.    Jeżeli kurier odmówił sporządzenia takiego protokołu, należy zapewnić dokumentację fotograficzną przesyłki przed jej rozpakowaniem, ewentualnie - również dostarczonych Produktów i niezwłocznie zawiadomić telefonicznie oraz mailowo Sprzedawcę.

 

§ 6 REKLAMACJA PRODUKTU

  1.        Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów zostaje zmodyfikowana, zgodnie z zasadami ustalonymi w niniejszym Regulaminie. Powyższe nie dotyczy Klientów będących Uprzywilejowanymi Przedsiębiorcami, do których zastosowanie znajdą postanowienia § 6 ust. 2-6 oraz ust. 13-21 Regulaminu oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.), w szczególności art. 43a i n. tejże ustawy.
  2.        Reklamacja powinna być zgłoszona za pośrednictwem poczty e-mail na adres: reklamacje@europedg.pl lub na formularzu reklamacyjnym, który dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.
  3.        Z zastrzeżeniem zdania drugiego poniżej, w Reklamacji Klient podaje:

a)      informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu Reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży;

b)      żądanie Klienta;

c)       dokumenty na poparcie swojego stanowiska, w tym protokół sporządzony w obecności kuriera, dokumentację zdjęciową, historię korespondencji e-mail; oraz

d)      dane kontaktowe składającego Reklamację, co ułatwi i przyśpieszy rozpatrzenie Reklamacji przez Sprzedawcę.

W przypadku Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność Reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu Reklamacji.

  1.        Sprzedawca ustosunkowuje się do Reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  2.        Odpowiedź na Reklamację wysyłana jest przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Klient do złożenia Reklamacji. Za termin odpowiedzi na Reklamację uznaje się dzień, w którym Klient zapoznał się lub mógł się zapoznać z odpowiedzią na Reklamację.
  3.        Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane pomyłkami popełnionymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru Produktu. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką Produktu ponosi Klient.

DOTYCZY KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH UPRZYWILEJOWANYMI PRZEDSIĘBIORCAMI:

  1.        O wystąpieniu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, w tym co do braków ilościowych Produktu w otrzymanej przesyłce, Klient niebędący Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą zobowiązany jest zawiadomić Sprzedawcę niezwłocznie po stwierdzeniu wady Produktu, jednak nie później niż w terminie maksymalnie 2 (dwóch) dni od dnia otrzymania Produktu. Za dzień otrzymania Produktu uznaje się dzień fizycznego odebrania przez takiego Klienta zamówionego Produktu, potwierdzonego jego podpisem. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień i zwolni Sprzedawcę z odpowiedzialności, a Reklamacje zgłoszone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.
  2.        W przypadku uznania przez Sprzedawcę, że Reklamacja zawiera braki, w szczególności w postaci niedołączenia niezbędnych dokumentów potwierdzających zasadność Reklamacji, Sprzedawca wzywa Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą do ich uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 14 dni, co powoduje stosowne wydłużenie czasu niezbędnego do rozpatrzenia Reklamacji. Brak uzupełnienia stwierdzonych braków powoduje uznanie Reklamacji za niezasadną.
  3.        Podstawą do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą jest dowód zakupu, o którym mowa w § 3 ust. 16 Regulaminu.
  4.    W przypadku, gdy udzielenie odpowiedzi na Reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 4 powyżej, jest niemożliwe, Sprzedawca informuje Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą przed upływem tego terminu o przyczynie wydłużenia terminu rozpatrzenia Reklamacji oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 30 Dni Roboczych od dnia przyjęcia Reklamacji.
  5.    Klientowi niebędącemu Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą przysługuje żądanie naprawy lub wymiany Produktu. W przypadku uznania lub częściowego uznania zasadności Reklamacji Sprzedawca zobowiązany jest do naprawy lub wymiany Produktu i dostarczenia go na własny koszt Klientowi niebędącemu Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą. W przypadku braku możliwości wymiany Produktu przez Sprzedawcę jest on zobowiązany do wypłaty należnej kwoty takiemu Klientowi lub zaliczenia jej, za zgodą takiego Klienta, na poczet jego przyszłych zobowiązań.
  6.    Klientowi, niezadowolonemu z rozstrzygnięcia w przedmiocie Reklamacji, przysługuje prawo do odwołania się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na Reklamację. Po upływie tego terminu odwołanie pozostawia się bez rozpoznania.

DOTYCZY KLIENTÓW BĘDĄCYCH UPRZYWILEJOWANYMI PRZEDSIĘBIORCAMI:

  1.    Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy przysługują uprawnienia tytułem rękojmi za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
  2.    Jeżeli Reklamacja dotyczy Produktu zwykle celowe jest jego dostarczenie Sprzedawcy razem z Reklamacją, w celu umożliwienia Sprzedawcy zbadania Produktu. W innym przypadku Uprzywilejowany Przedsiębiorca udostępni Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie.
  3.    Jeżeli Produkt jest niezgody z Umową Sprzedaży, Uprzywilejowany Przedsiębiorca może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Uprzywilejowany Przedsiębiorca żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Uprzywilejowany Przedsiębiorca żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
  4.    Uprzywilejowany Przedsiębiorca może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, jeżeli:

a)      Sprzedawca odmówił wymiany Produktu zgodnie z żądaniem Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy;

b)      Sprzedawca nie dokonał wymiany Produktu w rozsądnym czasie (tj. do 14 Dni Roboczych) od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy o braku zgodności z Umową Sprzedaży, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Uprzywilejowany Przedsiębiorca go nabył;

c)       brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży;

d)      brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży, bez uprzedniego skorzystania z żądania naprawy lub wymiany w myśl niniejszego ustępu;

e)      z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie (tj. do 21 Dni Roboczych) lub bez nadmiernych niedogodności dla Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy;

- z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

  1.    Jeżeli Uprzywilejowany Przedsiębiorca zażądał wymiany lub naprawy Produktu albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, w przypadkach, o których mowa w ustępie poprzedzającym, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  2.    Jeżeli Uprzywilejowany Przedsiębiorca złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, o którym mowa w ustępie 16 powyżej, to Sprzedawca zwraca Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy o obniżeniu ceny. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
  3.    W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ust. 16 powyżej, Uprzywilejowany Przedsiębiorca niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zaś zwraca Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Uprzywilejowany Przedsiębiorca nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
  4.    Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Uprzywilejowany Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Uprzywilejowany Przedsiębiorca zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
  5.    Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uprzywilejowany Przedsiębiorca, chyba że Uprzywilejowany Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

§7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

Dotyczy tylko Klientów będących Uprzywilejowanymi Przedsiębiorcami.

  1.        Uprzywilejowany Przedsiębiorca, który zawarł Umowę Sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem ust. 12. i ust. 16 poniżej.
  2.        Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od daty wydania Produktu Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy (lub wskazanej przez niego osobie trzeciej), a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy (lub wskazanej przez niego osoby trzeciej) ostatniego Produktu, partii lub części.
  3.        Uprzywilejowany Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  4.        Oświadczenie można złożyć, korzystając z formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednakże nie jest to obowiązkowe.
  5.        Do zachowania prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu.
  6.        Oświadczenie można wysłać Sprzedawcy:

a)      pocztą na adres korespondencyjny: ul. Polna 8, 55-114 Kryniczno;

b)      za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@europerdg.pl;  

  1.        W przypadku złożenia przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy potwierdzenie otrzymania oświadczenia na Trwałym Nośniku na adres podany jako adres kontaktowy przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę (adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej).
  2.        W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
  3.        Jeżeli Uprzywilejowany Przedsiębiorca złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego Zamówienie do realizacji, oferta Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy dotycząca zawarcia Umowy Sprzedaży przestaje wiązać i Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
  4.    W przypadku odstąpienia przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę od Umowy Sprzedaży na opisanych powyżej zasadach, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z zastrzeżeniem ust. 12. i ust. 16 poniżej.
  5.    Jeśli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Uprzywilejowanego Przedsiębiorcę dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6.    Jeżeli Uprzywilejowany Przedsiębiorca wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7.    Uprzywilejowany Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, na koszt własny, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
  8.    Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  9.    Zwrot środków na rzecz Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uprzywilejowany Przedsiębiorca, chyba że Uprzywilejowany Przedsiębiorca wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  10.    Uprzywilejowany Przedsiębiorca ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  11.    Uprzywilejowany Przedsiębiorca odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  12.    Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Uprzywilejowanemu Przedsiębiorcy w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020r., poz. 287), a w szczególności w odniesieniu do umów w których:

a)      przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b)      w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

c)       przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Produktami.

3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE

 

§ 8 Świadczenie usług elektronicznych prze Usługodawcę

  1.        Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  2.        Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych pochodzących od podmiotów trzecich. Informacja handlowa będzie wówczas wyraźnie wyodrębniana i oznaczana w sposób niebudzący wątpliwości, że jest to Informacja handlowa i będzie zawierać:

a)      oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne;

b)      wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty;

c)       wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

  1.        Wypełniając obowiązek wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa Usługodawca informuje, że do ryzyka związanego z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Sklepu, należy zaliczyć: oprogramowanie malware, próby wyłudzeń, kradzież danych, kradzież środków pieniężnych, programy szpiegujące, a nadto wszelkie inne bezprawne działania osób trzecich, które mogą powodować wystąpienie szkody materialnej lub niematerialnej po stronie Usługobiorcy.
  2.        Usługodawca podejmuje wszelkie zgodne z prawem działania w celu zminimalizowania ryzyka wskazanego w ust. 3 powyżej. Dodatkowe informacje w tym zakresie można uzyskać po wysłaniu zapytania w tym przedmiocie do Usługodawcy.

 

§ 9 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1.        Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak przeglądanie Sklepu, w tym treści dodatkowych takich jak opisy, zdjęcia, itp., składanie Zamówień poprzez Formularz Zamówienia, zawieranie Umów Sprzedaży Produktu oraz założenie i prowadzenia Konta w Sklepie.
  2.        Usługi Elektroniczne wymienione w ust. 1 powyżej, poza zawieraniem Umów Sprzedaży Produktu, świadczone są przez Sprzedawcę przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3.        Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu następujące usługi:

a)      podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);

b)      przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień.

  1.        W ramach rozwoju świadczonych usług, Sprzedawca może wprowadzać kolejne sposoby składania Zamówień z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
  2.        Korzystanie z Konta możliwe jest po dokonaniu rejestracji na stronie internetowej Sklepu polegającej na: (1) podaniu przez Klienta w Formularzu Rejestracyjnym następujących danych: adres e-mail, nazwa firmy, numer NIP, a w przypadku osoby fizycznej – również imię i nazwisko, adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, telefon, a także hasło, chyba, że podanie którejś danej jest oznaczone jako opcjonalne; (2) W celu dokonania rejestracji Konta w Sklepie koniecznie jest także udzielenie oświadczeń o zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności Sklepu; (3) przesłaniu Formularza Rejestracyjnego drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór stosownej funkcji znajdującej się w Formularzu Rejestracyjnym. Z chwilą otrzymania przez Klienta maila zwrotnego o pomyślnym aktywowaniu Konta zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi „Konto” drogą elektroniczną, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta, dokonywania zmian w podanych podczas rejestracji danych oraz korzystania z przywilejów, takich jak podgląd ceny danego Produktu oraz zakładki „Promocje”, a także dokonywanie Zamówień w ramach Sklepu.
  3.        Likwidacja Konta przez Usługobiorcę nie stoi na przeszkodzie do ponownego założenia Konta, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  4.        Usługa Elektroniczna polegająca na złożeniu Zamówienia polega na wysłaniu za pomocą Formularza Zamówienia umożliwiającego składanie Zamówień w Sklepie, umieszczonego na stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Złożenie Zamówienia polega na dokonaniu kolejno dwóch czynności: (1) wprowadzeniu w/w danych; (2) kliknięciu w przycisk „potwierdzam i wysyłam zamówienie”.

 

 

§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1.        Do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z danej Usługi Elektronicznej przez Usługobiorcę.
  2.        Świadczenie Usług Elektronicznych przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  3.        Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

a)      komputer (lub urządzenie mobilne, np. smartfon, tablet) z dostępem do Internetu;

b)      posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;

c)       przeglądarka internetowa obsługująca aktualne standardy (HTML5, CSS);

d)      włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

  1.        W razie korzystania przez Usługobiorcę ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych w ust. 3 powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i możliwość świadczenia Usług Elektronicznych.
  2.        Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych wyłącznie zgodnych ze stanem faktycznym, a także niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych podanych przez Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną lub Umowy Sprzedaży, w szczególności w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie, korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta.

 

§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@europerdg.pl.
  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać oznaczenie Usługobiorcy i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
  5. W przypadku złożenia reklamacji związanej z funkcjami Sklepu, obsługiwanych przez podmioty inne niż Usługodawca, Usługodawca przekazuje reklamację właściwym podmiotom, o czym informuje Usługobiorcę albo informuje Usługobiorcę o konieczności skierowania reklamacji do innego podmiotu.

 

§ 12 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1.        Okres, na jaki zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną:

a)      umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony;

b)      umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

  1.        Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn w dowolnym momencie poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@europerdg.pl.
  2.        Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą oświadczenia o wypowiedzeniu. Natomiast w stosunku do Usługobiorcy będącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy takie Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku ulega rozwiązaniu po upływie 7 dni od dnia złożenia wypowiedzenia.
  3.        Niezależnie od treści ust. 3 powyżej, mając na uwadze szczególną dbałość Sprzedawcy o ochronę danych osobowych Usługobiorcy i ich przetwarzanie przez odpowiedni czas, Sprzedawca może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług za 7-dniowym wypowiedzeniem w przypadku braku aktywności Usługobiorcy w Sklepie przez nieprzerwany okres minimum 3 miesięcy, pomimo wcześniejszego powiadomienia go przez Usługodawcę.
  4.        Usługodawca swoje oświadczenie w zakresie określonym w ust. 3 i 4 powyżej wysyła na adres e-mail podany przez Usługobiorcę podczas utworzenia Konta.
  5.        Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  6.        Umowa o świadczenie usług elektronicznych zostaje ponadto rozwiązana, gdy:

a)      Usługobiorca usunął Konto;

b)      Usługobiorca zwrócił się do Usługodawcy z wnioskiem o usunięcie Konta, a Konto zostało usunięte;

c)       Konto Usługobiorcy zostało usunięte w sytuacji wskazanej w Regulaminie.

4. POSTANOWIENIA WSPÓLNE 

§ 13 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych podawanych przez Klientów w ramach korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO. 
  3. Sprzedawca przetwarza dane osobowe oraz korzysta z plików cookies na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności, którą można znaleźć pod następującym adresem: https://b2b.europedg.pl/polityka-prywatnosci/

 

§ 14 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Sklep zawiera treści chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Żadna z tych treści, w szczególności tekst, grafika, znaki towarowe, logotypy, ikony, zdjęcia, programy, prezentowane w Sklepie nie mogą być powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego pisemnego zezwolenia. Usługobiorca zobowiązuje się do wykorzystywania treści dostępnych w Sklepie wyłącznie do dozwolonego użytku własnego. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony https://b2b.europedg.pl, bez zgody Usługodawcy.

 

§ 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1.        W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  2.        Usługodawca może dokonać zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku, gdy zmiana taka jest konieczna w związku ze zmianami w obowiązujących przepisach prawa lub zmianą funkcjonalności Sklepu, zmianami technicznymi lub technologicznymi, które mogą wpływać na działanie Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
  3.        W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Sklepie oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług przez Klienta adres e-mail, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
  4.        Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientami lub z umów o świadczenie usług drogą elektroniczną między Usługodawcą a Usługobiorcą będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 5 poniżej.
  5.        Sądowe rozstrzyganie sporów:

a)      ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą / Sprzedawcą a Usługobiorcą / Klientem będącym jednocześnie Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą zostają poddane sądom właściwym dla Usługobiorcy / Klienta;

b)      ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą / Sprzedawcą a Usługobiorcą / Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy / Sprzedawcy;

c)       chyba, że dla danej sprawy została przewidziana właściwość wyłączna danego sądu.

  1.        Uprzywilejowany Przedsiębiorca ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Podmiot, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  2.        Uprzywilejowany Przedsiębiorca w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  3.       Usługobiorca może kontaktować się z Usługodawcą we wszystkich kwestiach związanych z niniejszym Regulaminem, Sklepem, jak i w innych kwestiach związanych z usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez Usługodawcę, w tym z żądaniem udostępnienia Usługobiorcy tekstu Regulaminu umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie w następujący sposób:

a)      drogą mailową pod adresem e-mail: info@europerdg.pl;

b)      pocztą tradycyjną pod adresem: ul. Polna 8, 55-114 Kryniczno.

  1.        Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r. i ma zastosowanie do wszystkich umów zawartych po jego wejściu w życie, z tym zastrzeżeniem, że:

a)      dla Klienta, który zawarł ze Sprzedawcą umowę o charakterze ciągłym na podstawie niniejszego Regulaminu (np. umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej „Konto”) zmieniony Regulamin jest wiążący, wyłącznie jeśli Klient powiadomiony o zmianach prawidłowo nie zdecydował się na wypowiedzenie umowy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia; Zmiany Regulaminu, które wpływają korzystnie na sytuację Klienta będącego Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, w szczególności przyznają mu dodatkowe prawa, wchodzą w życie z dniem wskazanym w Regulaminie, a w braku takiego wskazania – z dniem wysłania przez Sprzedawcę informacji o zmianie Regulaminu; W sytuacji gdyby wskutek zmiany Regulaminu wprowadzone zostały jakiekolwiek nowe opłaty lub opłaty obowiązujące zostałyby podwyższone, Klient będący Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą ma prawo odstąpienia od umowy;

b)      dla Klienta, który zawarł ze Sprzedawcą umowę o innym charakterze niż umowa ciągła na podstawie niniejszego Regulaminu (np. Umowę Sprzedaży), zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych przez Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na złożone Zamówienia oraz zawarte Umowy Sprzedaży. Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji będą wykonane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta. 

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Adresat:
EUROPE DISTRIBUTION GROUP sp. z o.o.

ul. Polna 8

55-114 Kryniczno

 

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów/usług(*) zamówionych w ramach zawartej umowy sprzedaży (*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy(-ów)

– Adres Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy(-ów)

– Podpis Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

 

(*) Niepotrzebne skreślić.

REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY DO 31.12.2022 ZNAJDZIESZ TUTAJ